Právě je pon 13. črc 2020 11:43:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dědek _ Pašík 1.9 TDi Variant
PříspěvekNapsal: pát 08. lis 2019 18:45:49 
Offline
Přispěvatel
Přispěvatel

Registrován: čtv 05. zář 2019 19:22:04
Příspěvky: 128
Bydliště: Dobruška
Passat: B5
Zdravím zdejší komunitu.

Jak jsem se dostal k VW ?? Přes přítelkyni a jejího VW Golf Varianta v naftě. :D

Přiznám se, že jsem přešel od jiné zahraniční značky a to od Hyundaie.
S Hyundaiem jsem jezdil několik roku a narval do něj spoustu peněz,ale už to nebylo to pravé ořechové.
Hledal jsem auto na denní dojíždění do práce dlouho a až po 12-nácté prohlídce různých aut jsem našel tento vůz Passat.
Jako obyčejný dělník od výrobního pásu moc peněz na zbyt nebylo a hlavní požadavek byl aby to byl pracant třeba i horšího vzhledu, za rozumnou cenu.
Pár dní jsem váhal, ale nakonec jsem úspěšně přivítal nový stroj.
Auto jsem si přivezl od prodejce z Moravy poslední týden v 8/2019 s končící STK na 3.měsíce a dost elektrickými poruchami.
Nešlo zamykat dálkovým ovládáním, dveře řidiče nešli otevírat zevnitř páčkou,LZ zadní dveře trvale zamčené a nešli otevřít ani z venku a ani zevnitř, utržená a prověšená stropnice po celém stropu, nehorázně lepící volant, roztržená bočnice sedadla řidiče, teče nádobka ostřikovače čelního okna, nesvítí zadní osvětlení SPZ a neotvírá se víčko nádrže,spojka zabírá 1 cm od shora, ucpané odtoky u baterie, zatékaní do vozu kolem antény, zadní dveře z venku pod stěračem rezavé jako liška, motor koule oleje od shora z pod plastového deklu na motoru atd,atd.
Původní majitel s autem dojížděl denně do práce 40km jedním směrem a jak točil denně 80 a více kilometru tak má auto dost nalítano.

Jedná se o .:
VW Passat B5, 1,9 TDi r.v.1999 a dovezen z Italie.
Je v barvě tmavě modré
Naběháno má 308 000 Km
Dal bych sem fotky z externího alba, ale opakovaně mi to tady píše, že nejde zjistit velikost obrázku.

Zatím jsem před STK vyměnil přední brzdové kotouče a destičky, protože jízda po vlastní ose z Moravy byla při sebemenším zabrzdění příšerná jak kopal příšerně volant do rukou i při sebemenším zabrzdění.
Před STK jsem rozleštil matné přední světlomety.
V 9/2019 jsem úspěšně absolvoval oficiální STK. :D

Budoucí výhled je dát Dědka - auto do původního stavu aby bylo na Dědka spolehnutí. Přeci jen je to auto, které předchozího majitele vozilo do práce a sloužilo jako dělník protože majitel měl ještě jednoho Passata, s kterým čerstvě najížděl první kilometry po sjeti z výrobního pásu a tento vůz byl jen postrk do práce.

306800 km - výměna předních brzdových kotouču a destiček + odstranění rzi ze zadních 5-tých dveří +OFUKY na okna dveří + STK
307000 km - výměna zámku LZ a PP dveře
307520 km - výměna motorku ostřikovače a vyčištění odtokových kanálku pod baterii a vyčištění nečistot kolem boxu na ŘJ


Přílohy:
108719328 (1).jpg
108719328 (1).jpg [ 98.63 KiB | Zobrazeno 830 krát ]
108719328 (6).jpg
108719328 (6).jpg [ 108.92 KiB | Zobrazeno 830 krát ]
108719328 (5).jpg
108719328 (5).jpg [ 72.65 KiB | Zobrazeno 830 krát ]

_________________
Passat B5 - 1.9 TDi 81 kW,Variant r.v. 1999


Naposledy upravil Honza.B5.1999 dne ned 05. led 2020 20:12:40, celkově upraveno 3
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pašík - Dědek
PříspěvekNapsal: pát 08. lis 2019 20:56:33 
Offline
Moderator
Moderator
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. říj 2012 18:36:30
Příspěvky: 19183
Bydliště: SK
Passat: B5.5
:prsh: nevyzerá zle. Trošku sa mu povenujes a bude v pohode.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pašík - Dědek
PříspěvekNapsal: sob 09. lis 2019 11:46:13 
Offline
Přispěvatel
Přispěvatel

Registrován: čtv 05. zář 2019 19:22:04
Příspěvky: 128
Bydliště: Dobruška
Passat: B5
U tohoto vozu je horor elektro.
Zavolal jsem známého s diagnostikou na VW a prolétl závady a potvrdil mi veškerou komunikaci s komfortkou a zámky ve dveřích, že to je v háji. Tak jsem se do toho pustil i když o tom nic nevím. :zarv:

Koupil jsem zámky do dveří a pustil se do toho a to zrovna do LZ dveří, které jsou nejhorší v aktuálním stavu. I přes to, že na netu není moc informaci o tom jak nouzově otevřít nefunkční dveře.
Po sundání tepecu jsem zjistil, že VW má nenormální šrouby ve dveřích. Tak vše zpět a na netu jsem sháněl informace o nářadí k povolení šroubů. Co jsem měl torx a bity tak ani jedním to povolit nešlo a oprava zámku musela počkat až přišla objednaná sada nástavců.

Při hledání informaci co vůbec je jednotka komfortu jsem zjistil, že přepinovanim 2x drátů jde zámek odemknout což u mě to nešlo.
To bylo divné.
Po sundání tapecu a vnitřní plechové desky se stahovačkou jsem zjistil, že táhlo vnitřní klíčky funguje, ale neotevře zámek. Po vyjmutí plechu se vším co na tom je od výrobce namontované jsem posvítil na zámek a pak mi to bylo jasné.
Někdo to zkoušel v minulostí násilím otevřít a poškodil mechanicky zámek s kusem elektromotorku a když to nešlo tak to složil zpět a neřešil to.
já jsem musel použít také násilí a zámek mechanicky rozbít a pak povolila mechanická závora v zámku a dveře se otevřeli.

Když jsem zámky mezi sebou vyměnil - stará ven a nový dovnitř tak sice dveře jdou otevřít mechanicky, ale ne elektricky. Další diagnostika stále hlásí nefunkční komunikaci s komfortkou. :prm:


Přílohy:
LZ dveře.jpg
LZ dveře.jpg [ 132.64 KiB | Zobrazeno 792 krát ]

_________________
Passat B5 - 1.9 TDi 81 kW,Variant r.v. 1999
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pašík - Dědek
PříspěvekNapsal: sob 09. lis 2019 17:27:45 
Offline
Přispěvatel
Přispěvatel

Registrován: čtv 05. zář 2019 19:22:04
Příspěvky: 128
Bydliště: Dobruška
Passat: B5
Ještě si to dám sem abych měl seznam oprav na mém Dědkovi úplný. :) ;)

Tady u mě okr.Rychnov n.Kn. bohužel celý den prší a jen jsem převezl auto z vedlejší ulice blíže k paneláku abych se na to mohl podívat proč mám pod autem pořád louži vody a píská mi doplňování ostřikovače..

Tak tady průběžná informace o ostřikovači na Passat B5 - 1,9 TDi r.v.1999.
Musím potvrdit informaci kolegy, že motorek ostřikovače je z u B5 z přední části nádobky přístupný po vyjmutí LP blinkru a pujde to i když se sundá plast krycí nádobku oleje.
Po vyjmutí toho plastu nádobky oleje je přístupný tento pohled co je na fotkách tak to asi pujde vyjmout tudy.
Podle znečištění kolem motorku ostřikovače to tam teče už dlouho kdy měl auto ještě předchozí majitel.


Přílohy:
IMG_20191109_155048.jpg
IMG_20191109_155048.jpg [ 541.96 KiB | Zobrazeno 791 krát ]
IMG_20191109_155056.jpg
IMG_20191109_155056.jpg [ 827.67 KiB | Zobrazeno 791 krát ]
IMG_20191109_155104.jpg
IMG_20191109_155104.jpg [ 307.38 KiB | Zobrazeno 791 krát ]

_________________
Passat B5 - 1.9 TDi 81 kW,Variant r.v. 1999
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pašík - Dědek
PříspěvekNapsal: ned 10. lis 2019 15:51:54 
Offline
Přispěvatel
Přispěvatel

Registrován: čtv 05. zář 2019 19:22:04
Příspěvky: 128
Bydliště: Dobruška
Passat: B5
Passat B5 - Motorek ostřikovače skla jde to vyndat směrem do motorového prostoru a jak zde na foru někdo z vás uvedl, tak po sundání blikače je vidět snímač policajta na hladinu. Tak když jsem to rozdělal tak jsem to cvaknul také a možná se to bude někomu hodit.
Hlídač hladiny množství kapaliny ostřikovače skla lze jednoduše vyjmout po sundání blikače a motorek jde vytáhnout k nádobce kapaliny posilovače řízení.


Přílohy:
Policajt hladiny.jpg
Policajt hladiny.jpg [ 99.81 KiB | Zobrazeno 774 krát ]
konektor.jpg
konektor.jpg [ 83.97 KiB | Zobrazeno 774 krát ]
teče to.jpg
teče to.jpg [ 70.44 KiB | Zobrazeno 774 krát ]
steřelé těsnění.jpg
steřelé těsnění.jpg [ 337.98 KiB | Zobrazeno 774 krát ]

_________________
Passat B5 - 1.9 TDi 81 kW,Variant r.v. 1999
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Dědek _ Pašík 1.9 TDi Variant
PříspěvekNapsal: stř 20. lis 2019 9:05:23 
Offline
Přispěvatel
Přispěvatel

Registrován: čtv 05. zář 2019 19:22:04
Příspěvky: 128
Bydliště: Dobruška
Passat: B5
Včera byl teplotně dobrý den a hlavně nepršelo tak jsem mohl doladit ten ostřikovač. Starý motorek s vývody a přední a zadní ostřikovače skel má dole rozvod na obě strany pro 2x hadičky. Podle stavu po vytažení co jsem zjistil je prasklý v polovině kde ho výrobce sesazuje a jako celek to vloží do nádobky. Není to běžně vidět,ale je to spára mezi dvěma výlisky toho obalu. Přišel jsem na to náhodou a to tak, že soused mi zmáčknul ostřikovač a z boku ve spáře šla vodní mlha. Takový vodní rozprach a šlo to směrem na hadici vzduchu turba.
Tak jsem musel objednat motorek a těsnění nádobky.
Zvolil jsem motorek pro sedan takže s jedním vývodem a to z toho důvodu, že ostřik zadního skla na mém Kombiku nepoužívám tak jsem se rozhodl koupit jednovývodový motorek na Limusinu.
Motorek ostřikovače skel Limusiny od motorku ostřikovače používaným výrobcem na Kombiku se neliší ničím zvláštním jen spodním vývodem na jedno a nebo dvou vývodem. Jinak ničím jiným se motorky ostřikovače neliší. Potvrdil jsem si to hledáním udaju na internetu a Výkon , parametry a rozměry jsou stejné.

Sehnal jsem zánovní stropnici a budu ji v autě měnit za tu puvodní která je špatná tak pak najdu i hadičku k ostřiku zadního okna a tu z káry vyhodim. Nechci to tam. Všude na netu čtu se zatýkáním v kabině a teče to všude možně. Při představě , že si dám auto dokupy a pak to rozdělávat kvuli zteřelé hadičce zadního ostřikovače, že to tam někde teče pod obložením?
To né, rozhodnutí je jasné,co jde s vodou at to to je co to je tak to musí být mimo vnitřek kabiny.

Zpátky k opravě.
Koupil jsem toto....

Motorek.:
https://www.nahradnidily-skoda.cz/cz/au ... opran.html

Těsnění....

https://www.nahradnidily-skoda.cz/cz/au ... -5-mm.html

Vše pasuje bez problému a funguje jak má.
Vyfotil jsem oba motorky jak Kombik a Limusine vedle sebe kdyby to někdo v budoucnosti hledal tak to snad někomu pomůže.
Vy co máte Passaty tak to znáte,ale co s těmito vozy začínají jako já tak se takové drobnosti mohou hodit a je jedno jestli novým nebo starým modelem vozu. Funkce a detaily s mohou lišit ale výsledek bude totožný.
Hadičku k zadnímu ostřikovači na zadní okno jsem ucpal šroubem M6 a stáhnul šroubovací stahovací paskou a fašetou přidělal ke svazku kabelu. Vše funguje bez problému.


Přílohy:
IMG_20191118_190301.jpg
IMG_20191118_190301.jpg [ 922.59 KiB | Zobrazeno 750 krát ]
IMG_20191119_124533.jpg
IMG_20191119_124533.jpg [ 492.5 KiB | Zobrazeno 750 krát ]
IMG_20191119_124545.jpg
IMG_20191119_124545.jpg [ 423.02 KiB | Zobrazeno 750 krát ]

_________________
Passat B5 - 1.9 TDi 81 kW,Variant r.v. 1999
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dědek _ Pašík 1.9 TDi Variant
PříspěvekNapsal: stř 20. lis 2019 10:25:44 
Offline
Moderator
Moderator
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. pro 2012 15:18:58
Příspěvky: 8376
Bydliště: Karlovarsko
Passat: 3B + 3BG
Uvedu to na pravou míru : zatékání rozpojenou hadičkou ostřiku zadního okna uvnitř zadní bočnice a pak též do zadních vrat ukroucenou trubičkou motoru zadního stěrače je častý jev ale pokud jsi použil čerpadlo bez vývodu na zadek tak je hadice stejně bez vody, zatékání z ní tudíž nehrozí a netřeba jí fyzicky likvidovat. :ugeek:

_________________
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AHH
VW GIV AKL
BMW e30 325i cabrio


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dědek _ Pašík 1.9 TDi Variant
PříspěvekNapsal: stř 20. lis 2019 10:54:35 
Offline
Přispěvatel
Přispěvatel

Registrován: čtv 05. zář 2019 19:22:04
Příspěvky: 128
Bydliště: Dobruška
Passat: B5
Ano, z důvodu nahoře zmíněných jsem zvolil jiný motorek ostřikovače.
Vzadu mě čeká preventivní kontrola motorku stěrače a elektr.svazku.
Sice zadní stěrač nepoužívám a časem ho chci odstranit a otvor po stěrači zavařit. Chci také v zadnich dveřích zkontrolovat elektriku a zda do nich nezateka.

Když se delší dobu motorek stěrače nepoužívá tak jeho první pohyby jsou trhave resp.sekave a při dalších kmitech stěrače se to zlepšuje až pak stírá plynule a bez zadrhávání. Za kombikem není při dešti potřeba žádný ostřikovač zadního okna protože za deště je okno neustále mokré jak deštěm tak i vodou ze silnice.
Za autem sese neustale točí aerodynamický větrny vír vozu a hází vodu na okno neustále. :D




Odeslano mobilphone.

_________________
Passat B5 - 1.9 TDi 81 kW,Variant r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dědek _ Pašík 1.9 TDi Variant
PříspěvekNapsal: stř 20. lis 2019 11:01:53 
Offline
Moderator
Moderator
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. pro 2012 15:18:58
Příspěvky: 8376
Bydliště: Karlovarsko
Passat: 3B + 3BG
Ten motor zadního stěrače bude nejspíš jen potřeba vyčistit, promazat a měděné sběrače ošetřit Kontaktolem. Rozborku zvládneš jak nic x6x: viewtopic.php?f=211&t=5700

_________________
VW Passat 3BG Variant AVF 4motion , VW Passat 3B Variant AHH
VW GIV AKL
BMW e30 325i cabrio


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dědek _ Pašík 1.9 TDi Variant
PříspěvekNapsal: čtv 21. lis 2019 22:25:01 
Offline
Přispěvatel
Přispěvatel

Registrován: čtv 05. zář 2019 19:22:04
Příspěvky: 128
Bydliště: Dobruška
Passat: B5
Děkuji za odpověď kolego. Mám noční tak na to mrknu zitra a odkaz prostudují teďka.

_________________
Passat B5 - 1.9 TDi 81 kW,Variant r.v. 1999


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz